Reprízy Filmové gleeshow v roce 2020 produkovala Mgr. Kateřina Opělová. Přečtěte si, co ji přivedlo k First Smile, co vše producentská práce obnáší a jaké zkušenosti díky této činnsoti posbírala.

Co tě přivedlo k First Smile?

Do First Smile mě přivedla moje dlouholetá kamarádka a současná členka Verča Jílková, která mi nabídla podílet se na Filmové Gleeshow v roli choreografky. Díky tomu jsem měla možnost nejen vytvořit taneční složku skvělé písničky I like to move it, ale také se zapojit do příprav, rozšířit si obzory, získat více tanečních zkušeností a poznat se se spoustou nových skvělých lidí a umělců.

Mgr. Kateřina Opělová

V čem je podle tebe First Smile unikátní?

FS dokázalo spojit dohromady tolik uměleckých odvětí a vytvořit tak něco nového a neobvyklého, co v naší republice neexistovalo. Spojuje mladé lidi, kterým umožňuje se stále zlepšovat a rozvíjet, a předává radost ze zpěvu a tance mezi všechny věkové kategorie.

Co tě vedlo k tomu převzít post producenta Filmové gleeshow?

Celý projekt mi přirostl k srdci, hudba a hlavně tanec jsou mojí láskou a možnost zapojit se do takového velkého projektu byla čest. Zároveň jsem ráda nabídla pomocnou ruku svým přátelům a vyplnila tak svůj volný čas tím, co mám ráda.

Co vše obnáší práce produkčního v této show?

Díky tomu, že se jedná o reprízu, spoustu skvělé práce odvedli lidé již přede mnou. Kvůli koronaviru však bylo nutné začít téměř od začátku – najít vhodné termíny, osvětlovače, zvukaře, sbormistra, připravit plakáty, domluvit kapelu, zajistit prostory a mnohé další. Zkrátka tisíce emailů, telefonátů a zpráv, spolupráce s mnoha lidmi a hlavně obrovská zodpovědnost za všechno.

Měla jsi nějaké předchozí zkušenosti s producentkou prací?

Vůbec ne, organizace této show je pro mě premiéra.

Co tě tato práce naučila?

Naučila jsem se více spolupracovat a komunikovat, ať už se členy FS, tak i různými institucemi nebo externími umělci. Zjistila jsem, co vše obnáší práce okolo a co vše se děje v zákulisí celého představení. Také jsem si uvědomila, že se nedá vždy zavděčit každému a že realizace takového projektu je opravdu těžká práce.

Co tě (ne)bavilo nejvíc?

To záleží na tom, co se vám zrovna ten den (ne)povede zařídit a domluvit. Ve chvíli, kdy se objeví nějaký problém nebo nezdar, má člověk chuť to vzdát a hrozně ho to nebaví. V opačném případě si pak zase říkám, jak je skvělé se podílet na tvorbě něčeho takového a jak mě to “papírování” vlastně baví 😀

Jaké vlastnosti má mít podle tebe dobrý produkční nějakého uměleckého projektu?

Musí vědět, co chce, a zatím si jít. Být tvrdý a důsledný, ale zároveň naslouchat ostatním, aby bylo vše uděláno pro dobro tělesa. Nebát se říct si o pomoc a naopak nabídnout pomoc, když to členové potřebují. Být cílevědomý producent a přitom i empatický přítel. Nic snadného …

Budeš se podílet na zákulisní práci také v dalším projektu?

Budu se podílet na jedné z choreografií, organizační a produkční záležitosti už budou na někom jiném 😉

Máš nějaké ambice, které bys s tělesem dál chtěla zrealizovat?

Byla bych ráda, kdyby byla příležitost rozvíjet FS po taneční stránce. Doufám, že s koncem projektu neskončí naše ani pracovní spolupráce, ani přátelské setkávání.

Filmová gleeshow 2020