Hlubina.

To je prvotní autorský muzikál First Smile, který pro těleso vytvořila členka Anna „Arin“ Dvořáková. Ta s vizí Hlubiny přišla již v roce 2015, kdy jsme v rámci gleeshow Cesta časem za klavírního doprovodu představili poprvé skladbu s názvem Hlubina. Následně se Arin začala věnovat přípravám celého muzikálu. Vytvořila kompletní notové podklady, texty, orchestraci pro rozšířené kvarteto i elektronické samply. Na muzikálu jsme začali pracovat v červnu roku 2019, kdy se uskutečnil první konkurz s cílem získat nové silné hlasy a šikovné tanečníky pro tento projekt. Noví členové se k nám přidali ještě i na podzim. Celkově pak na jevišti stálo 21 členů.

Paralelně s nábory se začal organizovat koncert jako takový. Bylo potřeba zamluvit termín koncertu a prostor pro uskutečnění. Díky Městské části Brno-Židenice jsme mohli opět zavítat do Dělnického domu a uskutečnit zde rovnou dvě premiéry představení. Také bylo potřeba vytvořit zcela nový organizační tým v čele s producentkou Klárou Eliášovou, která se zároveň kompletně ujala i režie celého muzikálu. Herecké přípravy pro tento projekt byly pro nás naprostou premiérou, jelikož jsme se čistě divadelnímu herectví doposud nevěnovali.

Vyřešit se musela i délka představení. Jelikož samotný muzikál je zhruba padesáti minutové dílo, chtěli jsme divákům dopřát celovečerní zážitek v muzikálovém duchu. Proto jsme se rozhodli, že druhou polovinu představení se budeme věnovat slavným muzikálovým hitům světového měřítka. Následoval tedy výběr repertoáru. Písně byly vybírány tak, aby byly naprostým kontrastem k první, lehce pochmurné, půlce večera. Díky tomu v druhé polovině představení zaznělo spoustu energických i rockových muzikálových klasik.

Dalším krokem bylo vytvořit choreografie pro jednotlivé skladby i samotný muzikál Hlubina. Toho se chopila Veronika Jílková, která zaštiťovala choreografie již v předchozím velkém projektu Filmová gleeshow, a která se taktéž podílela na produkci celého projektu. V několika písních se angažovaly také choreografky Barbora Lahodová a Tereza Sýsová, poprvé také Tobiáš Štěpánek. Díky tomu byly choreografie opět originální a pestré.

Stejně důležitým krokem byl post sbormistra, kterým se opět pro tento projekt stal Michal Vajda Jr., který vedl pěvecké zkoušky, korepetice se sólisty a doprovázel těleso na tanečních zkouškách.

Umělecky připraveni jsme mohli v létě vyrazit na pravidelné soustředění do Prasklic u Kroměříže a začít pilně pracovat na novém projektu. Během podzimu 2019 jsme přípravy vystřídali za Filmovou gleeshow, abychom odehráli tři vyprodané představení v Divadle na Orlí v Brně. Následoval návrat k Hlubině a dalším pěveckým, tanečním a hereckým zkouškám. Opět probíhaly i zkoušky individuální, a to především se sólisty muzikálu Hlubina, které jsme na obou premiérách měli alternované, což pro nás bylo další novinkou.

Pokračovalo zajištění nových rekvizit, kterými se tentokrát staly kovové ploty a s jejichž manipulací pomohl náš zpěvák Jaroslav Bašus, a sehnání zcela nových kostýmů. Těmi jsme opět chtěli vyjádřit kontrast obou půlek představení, proto jsme pro muzikál, vzhledem k tématu, zvolili obyčejný vesnický oděv a pro muzikálové hity barevné a moderní trička, sukně i tenisky (zatímco v Hlubině jsme byli bosí).

Velkou novinkou opět byla i spolupráce s muzikanty. Oproti poslednímu projektu, kde sedmičlennou kapelu vedl dirigent, jsme byli tentokrát odkázání na sedmičlenný smyčcový orchestr a spouštěné elektronické samply. Tyto dva aspekty propojovaly staré a nové hudební prvky a vše si podřídila samotná autorka Arin, a to na obou premiérách. Bylo tedy potřeba si opět zvyknout na to, že jsme během tance a zpěvu odkázání na orchestr, dirigentku a spouštěnou hudbu.

Důležitou součástí příprav projektu byla i propagace. Opět jsme spustili online předprodej prostřednictvím portálu SMS Ticket, na kterém jsme ale mnohem více zapracovali než posledně. Diváci si tak mohli vybrat konkrétní místo v sále a zároveň si mohli zakoupit speciální vstupenky v podobě sponzorství nebo s určitou odměnou – např. program, plakáty, píseň na přání, vstup na zkoušku nebo posezení s autorkou.

V průběhu pěvecko-tanečních příprav bylo také potřeba oslovit osvětlovače, zvukaře, fotografa, kameramany, grafičku, uvaděče a maskérky. Díky času stráveném na focení a natáčení jsme mohli uveřejnit také pozvánku na představení s ukázkou autorské hudby, zákulisní přípravy, ale také záběry ze zkoušek či nachystat promofotky pro grafické zpracování plakátů a programů.

Všechny přípravy a nápady se neobešly bez několikahodinových schůzek organizačního a realizačního týmu First Smile. Nacvičit toto představení zabralo také nespočet hodin pěveckých, choreografických, hereckých a individuálních zkoušek.

Poslední měsíce příprav byly opravdu časově, fyzicky i psychicky náročné. Zejména generálkový týden, kdy probíhaly zkoušky každý den. Bylo potřeba sžít se s prostorem, najatými techniky i s orchestrem. Důležité také bylo během generálních zkoušek dát dohromady zvukový a světelný plán, vyřešit problémy s osvětlovači a se zvukařem, aby představení bylo precizní jak po zvukové, tak i světelné stránce, což jsou aspekty které naše koncepční představení dělají originálními.

Další náročný projekt, plný dřiny, píle, snahy a nasazení, jsme završili dvěma premiérami v neděli 2. 2. ve 20:02 a úterý 4. 2. v 18:00 v Dělnickém domě v Brně-Židenicích. Všem, kdo nás přišel podpořit, neskutečně děkujeme za standing ovation a za veškeré ohlasy, které jsme po představení obdrželi. Nesmírně si této podpory vážíme!

Únorovou premiérou to doufáme pro Hlubinu & Muzikálovou gleeshow nekončí! Aktuálně sjednáváme další akce i reprízy tohoto projektu. Máte zájem o představení s autorskou hudbou a originálním muzikálem? Kontaktujte nás pro sjednání podrobností. Těšíme se na spolupráci i na další setkání s Vámi! 🙂