2016. To je rok kdy vznikl nápad na téma „mládí“. Přechod z dětství, přes přátelství, první lásku, hádku, rozchod i najití sebe sama. A o tom byl sestavený i program písní.

11 nových písní nebo aranží do repertoáru. 2 znovuzpracované písně. 1 autorská.

300. To je téměř počet hodin, které jsme do premiéry na projektu pracovali. 2 letní soustředění, každočtvrteční zkoušky, víkendová soustředění a spousta příprav v posledních dnech před koncertem.

19 členů. Z toho 5 lidí podílející se na propagační kampani. A tu jsme tentokrát rozjeli ve velkém. Po zveřejnění nových webových stránek jsme odstartovali facebookovou kampaň prostřednictvím události, kde jsme každý druhý den zveřejňovali medailonkové video každého člena, aneb co #UžMůžem! Na události proběhlo celkem 5 soutěží o 2 lístky na koncert zdarma. Tito vítězové pak mohli sedět v čestné VIP 1. řadě. Poprvé v historii First Smile jsme si na Facebooku také nastavili placenou propagaci na zhruba 16 dní.

Kromě medailonků jsme zpracovali také promo video ke koncertu, kde se představili všichni naši sólisti s doplňkem, se kterým se ukázali i na koncertě. To byla jedna z velkých novinek, kterou jsme na Glee show praktikovali – sjednotili jsme kostýmy pouze na červený vršek a černý spodek, na společné tenisky (které už konečně máme všichni) a všichni jsme museli být bez výrazných doplňků. Pouze sólista měl vždy něco navíc, takže ho divák vždy mohl rozeznat.

Propagační kampaň se ale netočila jen okolo Facebooku. Zaměřili jsme se i na ty, kteří sociální sítě nevyužívají. Výlep plakátů! Několik velkých kousků jsme si nechali vylepit na Malinovském náměstí, na Mendlově náměstí a na Staré osadě v Brně. Kromě těchto velkých výtisků jsme vyvěšovali všude možně po městě, po školách, knihovnách i v jiných institucích menší verze a také A5 letáčky.

Poprvé v historii First Smile jsme zařídili online rezervace. Postupně nám místa ubývaly a vytištěných vstupenek přibývalo.

A co by to byl za koncert bez programu! Ten si samozřejmě diváci mohli zakoupit na místě při zaplacení svých rezervovaných vstupenek. K tomu si mohli také zakoupit naše nově vyražené butonky s logem First Smile! Další naše poprvé. Co dalšího mohli diváci poprvé spatřit z naší grafiky? Vizitky, čísly označené řady v sále nebo visačky u všech pořadatelů koncertu – tedy u našeho sbormistra, u kameramanů, osvětlovačů, zvukařů i fotografů.

Nejenže jsme v den koncertu od rána dělali prostorové, zvukové a technické zkoušky, ale také jsme mysleli na budoucnost celého tohoto projektu. A tak se v průběhu dne, i po koncertě, natáčely ústřižky z celého dění kolem First Smile. Doufáme, že brzy uvidíte dokument o #UžMůžem!

Abychom se až k tomuto osudovému dni dostali, byly to hodiny dřiny: zpěvu, choreografií, zkoušení a nakupování kostýmů, sepisování smluv, tvoření grafiky, technických (světelných a zvukových) plánů, korepeticí a hlavně trpělivosti.

A co že to tedy vlastně #UžMůžem? Už můžeme zamávat dětským létům a jít vstříc dospělému životu, rozhodovat se špatně a nést za to následky, ale také se poučit z vlastních chyb. Taky už můžeme být na sebe pyšní, že jsme za poslední rok opravdu makali a zasloužili si tak standing ovation na premiéře tohoto Mládí 🙂

Za vydařené fotografie děkujeme Tomáši Svobodovi. Více zde.